Time flies when you're having fun!! - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van Zoë Houben - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun!! - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van Zoë Houben - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!!

Door: Zoë Houben

Blijf op de hoogte en volg Zoë

10 Maart 2013 | Verenigde Staten, Gettysburg

Mijn goede voornemen voor dit jaar is om wat vaker iets op te schrijven. Dus om me aan dat voornemen te houden zit ik nu op de bank bij Emma op mijn laptopje te typen. We zijn inmiddels wel weer ietsje verder, het is nu Spring Break en dus een maand is voorbij gegaan sinds ik voor het laatst iets had opgeschreven. Ik heb dus wel weer het een en ander te vertellen!!

De tijd is voorbij gevlogen sinds ik voor het laatst iets heb opgeschreven, omdat ik het zo naar mijn zin heb. De eerste twee weken dat ik terug was had ik veel last van heimwee weer, maar ben nu weer helemaal ingeburgerd. We gaan weer vier keer per week naar de gym, eten hamburgers, gaan vroeg naar bed en staan vroeg op, behalve in het weekend, en we hebben ontzettend veel plezier.

In de eerste week na de Superbowl gebeurde er niet zo veel spannends, ik zat letterlijk van negen uur ’s ochtends tot twee uur ’s nachts in de bibliotheek. Waarom? Mijn beste vriendinnetje Puck kwam de week erna!!! Dus ik moest zorgen dat ik al mijn werk al af had. Ik moest mijn eerste twee papers schrijven voor dit semester, een voor filosofie en een voor organisatie theorie. Die voor filosofie vond ik erg makkelijk en leuk om te schrijven, maar met die van organisatie theorie had ik iets meer moeite. Ik kon mijn creativiteit niet kwijt in dit paper, want het moest volledig op research gebaseerd zijn. Ik heb daar denk ik wel vijf dagen aan geschreven, wat ontzettend lang is voor een normaal paper, en toen ik klaar was kon ik wel een gat in de lucht springen. Maar gelukkig, it did pay off, voor beide papers kreeg ik een A. Een heel goede start van het nieuwe semester.

Toen op vrijdag nam ik de bus naar het metro station, en toen de metro naar Friendship Heights, en vanaf daar de taxi naar Hiddo, om vervolgens met zijn auto Puck op te halen van het vliegveld in Dulles. En toen kwam het beruchte film moment, het moment dat twee beste vriendinnen elkaar weer na een lange tijd zien op het vliegveld. Toen Puck uit de arrival hall kwam lopen, heb ik haar besprongen, om vervolgens elkaar de komende vijf minuten niet los te laten. Het was zo fijn om haar weer te zien!!! Vanaf het vliegveld zijn we naar DC gereden, en hebben we even wat monumenten meegepakt. We hadden het Washington Monument gezien en die van Thomas Jefferson. Zo kreeg Puck haar eerste vleugje van Amerika binnen. Toen zijn we terug naar Hiddo gereden, waar we lekker met zijn drietjes hebben gegeten en gekletst totdat Puck haar jetlag insloeg. Na een goede nachtrust waren we klaar voor een dag vol activiteiten, met zijn drietjes zijn we op pad gegaan en hebben we de rest van alle monumenten gezien, het witte huis, het air en space museum en het national museum of art. En toen moesten we natuurlijk een hamburger gaan eten om Puck de volledige Amerikaanse experience te geven. Die avond zijn we naar een kleine musical geweest over de problemen van teenagers, wat erg geestig was. Op zondag hebben we wat meer de musea gezien, sinds we alle monumenten gehad hadden. We hebben verschillende musea over kunst gezien, over verschillende stijlen die de Amerikaanse geschiedenis tot nu beschrijven. Aan het eind dachten we nog snel het capitol mee te pakken, maar na een net iets te lang telefoontje, kwamen we een minuut te laat. Dus wat doen twee meisjes in Amerika dan? Shoppen natuurlijk!! Dus we hebben Hiddo thuis afgedropt en zijn samen even de winkels in gegaan. Iets waar wij samen ontzettend goed in zijn!!! Daarna even langs de supermarkt, en hebben we een ‘oke’ maaltijd voor onszelf gekookt. Om de dag goed af te sluiten zijn we naar de film geweest, Safe Haven, de nieuwe film van Nicholas Sparks. Op maandag hadden we ons laatste dagje in DC, dus er stond ons nog een ding te doen wat we nog niet hadden kunnen doen: het Capitol. Dus, voor mij voor de tweede keer, hebben we de tour gedaan door het hartje van DC, door het begin van Amerika, en door de geschiedenis van hun vrijheid. We hebben lekker geluncht, en toen nog even buiten een kopje thee gedronken want het voelde bijna als zomer. Om 5 uur werden we door de taxi opgehaald om naar mijn schooltje te gaan. Dus we gaven Hiddo een dikke kus en knuffel en vertrokken naar het beruchte Gettysburg. Die avond heb ik Puck meegenomen naar onze Dining Hall ‘Servo,’ waar zij voor de eerste keer het Amerikaanse college eten meemaakte. ’S Avonds hebben we lekker Alles is Liefde in bed gekeken, om mij ook een beetje van het Nederlandse te laten genieten. De volgende dag kreeg ze pas echt een gevoel van mijn school, ze heeft al mijn vriendinnetjes ontmoet, ik heb haar een tour van onze campus gegeven, we hebben huiswerk in onze bibliotheek gedaan, en op mijn kleine kamer gechilld. Lekker een rustig dagje dus. Woensdag was alweer onze laatste dag samen, dus die moesten we natuurlijk doorbrengen in de Shopping Mall. Dus mijn lieve vriendinnetje Emma heeft ons daarheen gebracht en toen hebben we de middag in mijn favoriete winkels doorgebracht: de victoria secret en de forever 21!! Met onze handen vol met tassen gingen we met de taxi naar de bus. Maar daar moesten we nog een half uur op wachten, terwijl het voelde alsof het min 10 was. Daarom zijn we maar even in een bedrijf naar binnengelopen, waar we even mochten opwarmen. Een half uur later verscheen er een grote glimlach op ons gezicht toen de bus eindelijk verscheen. Maar toen ze de deur opendeed zei ze: nee hoor, wij zetten alleen mensen af, wij nemen geen mensen meer mee terug. Dus daar stonden we, als twee domme toeristen, die gewend zijn aan het geweldige openbaar vervoer van Nederland, in de kou te bedenken wat we nu konden doen. Gelukkig waren we nog in Amerika, en zijn de mensen hier ontzettend aardig, dus een lieve mevrouw liet ons op de taxi wachten in de auto. Toen we eenmaal in Gettysburg waren, hadden we wel een lekkere maaltijd verdient, dus om onze laatste avond te vieren zijn we gezellig uiteten geweest bij de Chinees. Na onze hele week doorgesproken te hebben, moesten we de volgende ochtend helaas weer dag zeggen. Maar wat hadden we het leuk gehad met zijn tweetjes, echt heel bijzonder voor onze vriendschap.

Toen zij om twaalf uur wegging, moest ik weer keihard aan de bak, twee uur later had ik weer een toets en de volgende ochtend nog een. Dus ook deze hele dag bracht ik door in de bibliotheek, keihard te studeren om te zorgen dat mijn ouders wel een beetje trots op me konden zijn. En stiekem ook een beetje zodat ik zelf het gevoel had dat ik een weekend vol leuke dingen had verdient. Beide toetsen gingen gelukkig heel goed, dus dat moesten we vieren. We hadden een weekend vol met feestjes, dus dat lukte goed. Op vrijdagavond ging ik met een van mijn twee beste vriendinnetjes Melissa, naar een feestje van een sorrority (dit is een soort van studentenvereniging voor meisjes). Dus dat was ontzettend leuk, met alleen maar leuke meiden. Daarna zijn we uit geweest met dit groepje dus de avond was erg geslaagd. Maar uiteindelijk draaide het allemaal om zaterdag avond. Want op zaterdagavond was er de beruchte paint party in een van de fraternities. Dit betekende dat we op zaterdagmiddag naar Walmart gingen om de goedkoopste witte outfit te kopen die we konden vinden, 3 dollar shorts en een 2 dollar tshirt, perfect dacht ik. Dus daar stonden we op zaterdagavond, om 11 uur ’s avonds zag het eruit alsof we een tenniswedstrijd gingen spelen, en om 2 uur ’s nachts zag het eruit alsof we door een modderpoel van verf heen hadden gerold. Alle jongens die bij de fraternity hoorden kregen een waterpistool met verf erin, die ze op ons mochten spuiten. Na dit weekend, had ik voor het eerst het moment van: “wil ik eigenlijk wel weg??” “wil ik niet gewoon blijven??”

De week daarna vloog ook voorbij, midterms waren begonnen dus dat betekende dat iedereen aan de bak moest. Het is een beetje als een toetsweek op de middelbare, waar je helaas ook naar school moest. Dus het was even doorbijten, maar het viel mee voor mij. Dit semester gaan mijn vakken me iets makkelijker af dan afgelopen semester dus dat is eigenlijk wel lekker!! Ik heb iets meer tijd om leuke dingen te doen, en hoef iets minder tijd in de bibliotheek te spenderen!

Op vrijdag was het de verjaardag van een van mijn goede vriendinnetjes, en dit was eigenlijk de eerste verjaardag die we met zijn allen gingen vieren, dus ik had er ontzettend veel zin in!! We gingen met alle meiden die op mijn verdieping wonen (waarmee we bevriend zijn) uiteten. Met zijn negenen gingen we naar de Chinees om daar gezellig te kletsen, eten en te lachen. Daarna hebben we nog een beetje in de dorm gechilld en zijn ook al onze vrienden gekomen, dus dat was erg gezellig. ’S Avonds zijn we de fraternities in gegaan met zijn allen, wat ook een groot succes was. Op zaterdag was er een rush-event voor alle eerstejaars jongens in een van de fraternities. Dit betekent eigenlijk dat alle eerstejaars in de fraternity naar binnen mogen (wat meestal niet het geval was), dus ik ben daar met Melissa heen gegaan omdat al onze vriendjes daar natuurlijk waren. Dus ook daar hebben we weer plezier gemaakt!! Op zondag had ik eigenlijk niet zo veel te doen, want ik had al mijn midterms de afgelopen week al gehad en had dus niets meer deze week. Dus toen hadden mijn vriendinnetjes besloten om eens te kijken hoe het uitgaan op zondag was, voor het eerst in mijn leven, en wat hebben we gelachen. Dit leek meer op het Nederlandse uitgaan, het was een iets relaxtere sfeer, minder mensen, meer geklets en minder drank. Dus ik had het erg naar mijn zin!!

Mijn laatste weekje voor Spring Break was eigenlijk heel rustig, ik hoefde niet veel aan school te doen en veel van mijn vrienden en vriendinnetjes wel. Dus ik heb lekker veel geslapen en lekker uitgerust. We hebben een avond chinees besteld met Emma, mijn andere beste vriendinnetje en Kim. We hebben met zijn drietjes drie uur gekletst over van alles en nog wat, dat was echt een heerlijk gevoel. Je begint echt het idee te krijgen dat je ze alles kan vertellen, en de vriendschappen worden dus steeds hechter, dat was echt heel fijn!! Op woensdag begonnen de rush-events voor de sorrorities, die heel anders zijn dan die van jongens. Wij komen met alle meiden bij elkaar en gaan lekker kletsen en cupcakes eten. Ze noemen het hier ‘girlflirting’ want je moet een indruk op de meiden in de sorrority maken. Maar het was eigenlijk erg leuk, want je ontmoet veel ouderejaars. Er kwam een meisje naar me toe en die zei: ‘Zit jij bij mij in de filosofie les?” dus ik zo ‘Ja dat kan wel’ zegt ze ‘Ja ik weet het zeker, want jij bent de enige met die schoenen in heel Amerika,’ dus toen moest ik wel even grinniken. Op donderdag hadden we een laatste feestje voor Spring Break. Samen met Melissa waren we uitgenodigd voor een beetje een VIP feestje, dus dat was erg leuk!! Met niet zo veel mensen hadden we lekker gedanst en gekletst, dus dat was een goede afsluiter van de laatste week voor Spring Break.

Vrijdagmiddag ben ik met Emma naar haar huis gereden, waar ik de rest van de week zou blijven. Na vier uur te hebben gereden, kwamen we aan in Hillsborough, New Jersey, waar ik nu in haar heerlijke Amerikaanse huis op de bank zit!! En ik zal proberen aan het eind van de week even een kort verslagje te schrijven over het leven als ingeburgerde Amerikaans in New Jersey.

XXXXXXXXXXX LIEFS ZOE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gettysburg

Zoë

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 5414

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 12 Mei 2013

Een jaar op Gettysburg College

Landen bezocht: